Praktijkkaart: duurzaam investeren in welbevinden

Werken aan Welbevinden op School

Aandacht voor het welbevinden van leerlingen en leraren is niet nieuw. Scholen waren hier ook voor corona al in meer- of mindere mate mee bezig, samen met gemeenten en kernpartners. De coronaperiode heeft de aandacht voor welbevinden op school wel versterkt. Veel scholen willen meer en structurelere aandacht voor welbevinden. Tegelijkertijd ervaren scholen dat ze momenteel onder grote druk moeten werken en in beslag worden genomen door de dagelijkse gang van zaken. Juist nu is het lastig om van een afstand naar de school te kijken en aan een geïntegreerd plan voor welbevinden te werken. Deze praktijkkaart biedt handvatten om (opnieuw) overzicht te krijgen over wat de school al doet op het gebied van welbevinden en wat anders of beter kan, op een duurzame manier. Het uitgangspunt hierbij is: versterken wat goed gaat en aanpassen wat beter kan. Deze praktijkkaart kan gebruikt worden om een startanalyse te maken, of om datgene wat er al gebeurt op het gebied van welbevinden op waarde te schatten en te verduurzamen.

Lees meer over Welbevinden op School

Auteur M. van den Essenburg, H. Visser-van Balen, C. Deen
Jaar

Pagina's

8

Auteur

, ,

SKU PM0658
Category Factsheets