Nieuws |

Happy Drinks the Battle’ officieel afgesloten

Happy Drinks the Battle' officieel afgesloten

Ter afsluiting van de eerste versie van 'Happy Drinks the Battle' overhandigden de limonademakers van Pinkyrose op maandag 11 juni een cheque ter waarde van 500 euro aan Ivana Baric en Minke van der Scheer van de Rotterdamse stichting Music Matters. Het bedrag was de opbrengst van een limited edition limonadesiroop die Pinkyrose in 2017 eenmalig op de markt bracht. Met deze siroop kon iedereen de winnende alcoholvrije Happy Drink op een eenvoudige manier zelf maken.

Happy Drinks is een initiatief van Lex Lemmers van het Trimbos-instituut en Pierre Wind om het alcoholvrije aanbod in de horeca uit te breiden: “Happy Drinks streeft ernaar, dat elke horecazaak op zijn drankenkaart een categorie met de naam Happy Drinks heeft. De tijden dat de gast die even geen alcohol wil alleen maar een Fanta, Cola of jus d’orange kan bestellen zijn, wat ons betreft, totaal voorbij.”

Gin-Tonic zonder alcohol

Bartender Mark Jedski won in 2017 ‘Happy Drinks the Battle’ met zijn alcoholvrije versie van Gin-Tonic: ‘The Madonna: like a virgin’. Jurylid Mat Buitelaar (siropenmaker van Pinkyrose) was zo enthousiast over Marks recept dat hij er een speciale zomersiroop van maakte waarmee ‘The Madonna’ in een handomdraai thuis en in de horeca gemaakt kon worden. Pinkyrose besloot om de opbrengst van de speciale batch ‘Herbal Bergamot Tonic’ te donoren aan een goed doel.

Alcoholvrij wordt meer ‘Rock ‘n Roll’

De keuze viel op stichting ‘Music Matters’. Met de opbrengst gaat ‘Music Matters’ getalenteerde Rotterdamse kinderen en jongeren in een muzikaal zonnetje zetten. “We zijn blij verrast met deze donatie, het is een welkome bijdrage voor onze projecten in Rotterdam, waar we werken vanuit de overtuiging dat kinderen en jongeren zich door middel van muziek kunnen ontwikkelen tot zelfbewuste en sociale individuen”, aldus Minke van der Scheer, programmaleider bij ‘Music Matters’.
Lex Lemmers kijkt terug op een zeer geslaagde actie: “Ons team was superblij met de keuze voor ‘Music Matters’. Muziek is ongelooflijk belangrijk in de ontwikkeling van jongeren en het is prachtig als muzikanten zich willen inzetten om jongeren te stimuleren en te motiveren. Het past ook helemaal in onze Happy Drinks-filosofie om alcoholvrij meer ‘Rock ’n Roll’ te maken.

Happy Drinks populair op Pinkpop

De ‘Herbal Bergamot Tonic’ was in 2017 onder andere verkrijgbaar bij het Happy Drinks-café op Pinkpop. Volgens Lemmers was het een ideaal product om mee te werken. “We hoefden alleen tonic en een slice komkommer toe te voegen om zo ‘The Madonna’ te maken. De bezoekers van Pinkpop waren er gek op en het was afgelopen jaar een van de populairste dranken bij ons aan de bar. Met Pierre Wind en Mark Jedski was het een feestje aan de bar”. Ook dit jaar is Happy Drinks weer te vinden op Pinkpop met de lekkerste alcholvrije drankjes van het festival!

Op de foto: de mannen van ‘The Madonna’ op Pinkpop 2017, v.l.n.r. Pierre Wind, Mark Jedski, Mat Buitelaar (Pinkyrose) en Lex Lemmers.

Meer over dit thema