- Datum: 06/10/2025
- Tijd: 12:00 - 13:00
De groepsdynamiek in de klas doet ertoe. Als leerlingen zich veilig en geaccepteerd voelen binnen hun groep, versterkt dat hun welbevinden én hun vermogen om te leren. Leraren spelen een cruciale rol in het bevorderen van een positieve groepsdynamiek. Ze kunnen groepsprocessen beïnvloeden door te observeren, te analyseren en gericht te handelen.
Maar groepsdynamiek stopt niet bij de deur van het klaslokaal. De schoolomgeving én de online wereld -van groepsapps tot sociale media- heeft impact op hoe leerlingen met elkaar omgaan. Wat daar gebeurt, werkt door in de klas (en andersom). Vaak zonder dat volwassenen het doorhebben.
In dit webinar delen Hanneke Visser, schoolpsycholoog en verbonden aan Welbevinden op School, en Tewatha Muller van Bureau Jeugd en Media, hoe je als leraar meer grip krijgt op groepsdynamiek. Met aandacht voor de stevige offline basis én de dynamiek die online speelt.
Voor wie?
Dit webinar is speciaal voor onderwijsprofessionals die zich inzetten voor het welbevinden van leerlingen en studenten: docenten, intern begeleiders, ondersteuningscoördinatoren, schoolleiders, schoolpsychologen, mentoren, decanen en Gezonde School-adviseurs.
Sprekers:
- Anna de Haan, programma-coördinator Welbevinden op School bij Pharos
- Hanneke Visser, Kinder- en Jeugdpsycholoog NIP / schoolpsycholoog
- Tewatha Muller, Bureau Jeugd en Media
Laat je inspireren tijdens je lunch, we heten je van harte welkom!
Over Welbevinden op School
Wat verstaan we onder welbevinden? Wie werken er binnen Welbevinden op School samen? En aan welke doelen werken we met elkaar? Krijg antwoord op deze en andere veelgestelde vragen.
Naar deze paginaPartners Welbevinden op School
Welbevinden op School is een samenwerking van het Trimbos-instituut en Pharos | Expertisecentrum Gezondheidsverschillen. Samen zijn zij kennispartner van Gezonde School. De inhoud is mede ontwikkeld door schoolpsychologen van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP) Sectie Jeugd.