Profiel

Mevrouw drs. B.P. (Barbara) Conijn

Functie
Wetenschappelijk medewerker
Programma
Publieke Geestelijke Gezondheid
Secretariaat
+31 (0)30 - 2971(145)
Telefoon
+31 (0)30 - 2971(142)
E-mail
Neem contact op
Barbara  Conijn

Barbara Conijn is betrokken bij het ontwikkelen, onderzoeken en implementeren van (online) programma’s voor de geestelijke gezondheidszorg. Zij studeerde Gezondheidswetenschappen met afstudeerrichting Gezondheidsvoorlichting en richt zich op projecten die zowel jongeren als volwassenen aangaan.

Expertise

  • E-health
  • Mede-ontwikkelaar van o.a. Snelbeterinjevel.nl met 3 klachtgerichte online trainingen op het gebied van piekeren, stress en slapen, de  e-learning ‘Signaleren postpartum depressie’ voor verloskundigen, jeugdverpleegkundigen en - artsen, en de Toolkit e-mental health in de huisartsenpraktijk via Huisarts-emh.nl.
  • Is ook betrokken bij projecten rondom:
    - de Stopstone app, voor jongeren die willen stoppen met roken
    - KopOpOuders.nl, opvoedingsondersteuning voor ouders met psychische en/of verslavingsproblemen
    - Kopstoring.nl, voor jongeren met een ouder met psychische en/of verslavingsproblemen
    - Mentaalvitaal.nl, een portal over mentale gezondheid

Links naar relevante pagina’s/sites

Kramer, J., Conijn, B., Oijevaar, P., Riper, H. (2014). Effectiveness of a web-based solution-focused brief chat treatment for depressed adolescents and young adults: Randomized controlled trial. Journal of Medical Internet Research, 16(5), e141. doi:10.2196/jmir.3261

Maurice-Stam, H., Scholten, L., Gee, E.A. de, Zanden, R.A. van der, Conijn, B., Last, B.F., Grootenhuis, M.A. (2014). Feasibility of an online cognitive behavioral-based group intervention for adolescents treated for cancer: A pilot study. Journal of Psychosocial Oncology, 32(3), 310-321. doi:10.1080/07347332.2014.897290

Spijkerman, M., Ruiter, M., Conijn, B., Kramer, J., Boon, B., Poel, A. van der (2014). Zijn klachtgerichte mini-interventies voor slapen, stress en piekeren een aanwinst voor depressiepreventie? TSG: Tijdschrift voor Gezondheidswetenschappen, 92(3), 111-118.

Ballegooijen, W. van, Riper, H., Straten, A. van, Kramer, J., Conijn, B., Cuijpers, P. (2011). The effects of an internet based self-help course for reducing panic symptoms-Don’t Panic Online: study protocol for a randomised controlled trial. Trials, 12(75). doi:10.1186/1745-6215-12-75

Riper, H., Spek, V., Boon, B., Conijn, B., Kramer, J., Martin Abello, K., Smit, F. (2011). Effectiveness of e-self-help interventions for curbing adult problem drinking: a meta-analysis. Journal of Medical Internet Research, 13(2), e42. doi:10.2196/jmir.1694

Conijn, B., Riper, H. (2009). Ondersteuning via internet voor kinderen van probleemdrinkers. Ervaringen met de website Drankjewel. Verslaving : Tijdschrift over Verslavingsproblematiek, 5(2), 42-56.

Kramer, J.A.M., Willemsen, M.C., Conijn, B., Emst, A.J. van, Brunsting, S., Riper, H. (2009). Effectiveness of a web-based self-help smoking cessation intervention: protocol of a randomised controlled trial. A study protocol. BMC Public Health, 9(32), 1-6.

Kramer, J., Riper, H., Lemmers, L., Conijn, B., Straten, A., Smit, F. (2009). Television-supported self-help for problem drinkers: A randomized pragmatic trial. Addictive Behaviors, 34, 451–457.

Riper, H., Kramer, J., Conijn, B., Smit, F., Schippers, G., Cuijpers, P. (2009). Translating effective web-based self-help for problem drinking into the real world. Alcoholism: Clinical and Experimental Research, 33(8), 1–8.

Riper, H., Kramer, J., Smit, F., Conijn, B., Schippers, G., Cuijpers, P. (2008). Web-based self-help for problem drinkers: a pragmatic randomized trial. Addiction, 103(2), 218–227.

Gerrits, R.S., Zanden, R.A.P. van der, Visscher, R.F.M., Conijn, B.P. (2007). Master your mood online: A preventive chat group intervention for adolescents. Australian e-Journal for the Advancement of Mental Health, 6(3), 1-11.

Deze website maakt gebruik van cookies. Wilt u meer informatie over cookies en welke worden opgeslagen? Lees de cookieverklaring. Niet meer tonen.