Nieuws |

Op zoek naar de nieuwe smaakexplosie in de horeca

Op zoek naar de nieuwe smaakexplosie in de horeca

Met Happy Drinks The battle 2017 dagen Pierre Wind en het Trimbos-instituut de horeca, horecavakonderwijs en amateurbartenders uit om het alcoholvrije aanbod in de horeca nóg spannender en gevarieerder te maken. Je kunt meedoen aan The battle door voor 17 februari een eigen Happy Drinks recept in te sturen. De eigenlijke live battle tussen de 15 beste inzenders is op 6 maart in Hotel Vianen.

De winnaar mag zich een jaar lang Happy Drinks Mastershaker 2017 noemen, ontvangt een mooie prijs maar on top of all wordt het winnende recept door Pinkyrose geperst tot een ‘special edition handmade syrup’ voor de horeca waarvan de opbrengst aan een jeugdproject wordt geschonken.

Wie kan meedoen?

Iedereen die het leuk vindt om zelf een Happy Drinks recept te bedenken kan meedoen aan The battle: van professionele bartenders tot thuisshakers. Speciale aandacht gaat uit naar het horecavakonderwijs. Hier zitten de horecavaklui en de bartenders van de toekomst! Veel leerlingen lopen stage in de horeca, gaan zelf uit en hebben daarom als geen ander feeling met innovatie in de horeca. Via een speciaal lespakket worden horecavakscholen benaderd om hun leerlingen te wijzen op de wedstrijd en om ze te stimuleren om mee te doen. Maar de wedstrijd is zeker ook interessant voor het jeugd- en jongerenwerk en niet te vergeten studentenverenigingen.

Happy Drinks

Met Happy Drinks zetten Pierre Wind en het Trimbos-instituut zich al jaren in voor een spannender alcoholvrij aanbod in de horeca. “Jongeren moeten meer te kiezen hebben als ze uitgaan. De horeca kan meehelpen om het alcoholprobleem te verminderen door spannende alcoholvrije dranken in het aanbod op te nemen. Verleid ze, daag ze uit met creatieve alcoholvrije dranken die je gedronken wilt hebben” aldus Pierre Wind.

De jury

De recepten worden beoordeeld door een vakjury die bestaat uit voorzitter Pierre Wind, topbartender Timo Janse (Door 74 en Perfect Serve Barshow Amsterdam), André Merlijn, directeur van Coen Jongerencommunicatie en de meester-siropenmaker van Pinkyrose Mat Buitelaar.

Meer informatie, inschrijven en promoten van de wedstrijd: www.happydrinksbattle.nl

Kijk voor inspiratie op de geheel vernieuwd website www.happydrinks.nl

Pierre Wind daagt je uit

Happy Drinks The Battle 2017 from Pierre Wind on Vimeo.

Meer informatie

Lex  Lemmers

Stuur een bericht aan contactpersoon Lex Lemmers
of bel +31 (0)30 – 2959(345)